5 buruieni care sunt adevărate medicamente iar oamenii de obicei le aruncă

Majoritatea oamenilor sunt de acord că buruienile pot cauza mari pagube într-o gradină. Multe astfel de buruienile invadatoare se întind cu repeziciune și înăbușă restul florei de mică înălțime.

Buruienile parazite care depind pentru subzistență de o gazdă, precum cuscuta și iarba vrăjitoarei, sunt înca și mai distructive. Apoi, sunt buruienile nocive precum iedera otrăvitoare și oțețarul otrăvitor, care contribuie la puține lucruri, cu excepția îngrijorării printre părinții cu copii mici. Acestea sunt plantele care merită sa fie denumite “buruieni”.

Totuși, o grămadă de plante care sunt numite buruieni, merită prea puțin acest nume. Unele dintre ele, precum spanacul salbatic (Chenopodium), poseda rădăcini puternice, pătrunzătoare care aduc azotul și oligoelementele binefăcătoare din subsol către suprafață.

Alte plante, precum cele listate mai jos, posedă beneficii considerabile medicinale, cu mult mai multe de fapt, decât orice produse farmaceutice. Se spune că orice buruiană este o plantă ale cărei beneficii nu au fost descoperite înca.

Păpădia

Gandește-te de două ori înainte de a decide să arunci ultima păpadie ce crește în grădina ta. Aceste plante cu floarea galbenă conțin cele mai mari surse de betacaroten ale naturii (din care este facută vitamina A, antioxidantul esențial). Totodată sunt și bogate în proteine, minerale, vitamine și acizi grași esențiali.

Fiecare parte a păpădiei, de la rădăcină la floare, este comestibilă, iar consumul de păpădie pe termen lung a fost corelat cu funcționarea cardiovasculară și hepatică îmbunătățită, beneficii digestive (inclusiv tratament pentru constipație) și datorită proprietăților ei diuretice, curățarea rinichilor.

Urzicile

Oricine a fost atins de perii urzicii poate înțelege cu ușurință de ce a dezvoltat această plantă o reputație ca de buruiană nedorită. În realitate, urzica este o centrală energetică a nutriției. Rădăcinile și frunzele ei sunt bogate în fier, calciu și vitaminele A și K.

A fost utilizată timp de secole în Europa pentru a trata slăbiciunea intestinală, malnutriția, diareea și nenumărate afecțiuni ale pielii. Mai mult, o lingură de suc proaspat de urzici luat de cateva ori pe zi s-a dovedit că elimină acidul uric, un produs secundar al digestiei proteinelor care se acumulează în țesuturi și articulații, ducând la afectiuni inflamatorii dureroase precum guta.

Brusturele

Brusturele, planta aceea iritantă care își agață constant țepii încârligați în hainele noastre pentru a-și răspandi sămânța. Este o altă buruiană cu inima de aur. De fapt, brusturele (incluzand toate subspeciile sale) este plin de fitochimicale ce posedă proprietăți antibacteriene, anti-inflamatorii și antioxidante.

În consecință, brusturele este bun la tratarea afecțiunilor pielii (în special acneea, eczemele si psoriazisul), problemelor cardiace, și bolilor degenerative precum artrita și cancerul. Ca și păpădia, brusturele mai ajută și la digestie, prin stimularea secrețiilor digestive. Se spune despre brusture că este cel mai bun purificator al sângelui.

Amarantul (știrul)

Deși în Occident știrul este privit în mod obișnuit ca o plagă, alte țări îl recunosc ca o hrană vitală și o legumă frunzoasă. Precum quinoa și hrișca, semințele de amarant sunt fără gluten, o proteină completă și de asemenea și o fantastică sursă de fibră, fier, acizi grași si numeroase oligoelemente.

Consumul regulat al acestor produse de la amarant a fost arătat că reduce colesterolul si presiunea sanguină, amplifică funcționarea sistemului imunitar și tratează o gramadă de boli serioase, inclusiv cancerul. Frunzele de amarant, care sunt adesea fierte sau gătite la abur, sunt 90% digestibile atunci când sunt gătite și posedă beneficii de sănătate similare altor plante frunzoase verzi precum kale, spanacul și broccoli.

Iarba grasă

Iarba grasa este încă o buruiană medicinală care este o sursă populara de nutriție in Lumea a Treia. Potrivit cercetătorilor de la Universitate statului Texas din San-Antonio, frunzele de iarbă grasă (ce pot fi mancate ca legumă gatită), conțin mai mulți acizi grași omega-3 decât orice altă plantă comestibilă, făcându-le bune pentru ameliorarea funcționării creierului și sistemului cardiovascular.

Cercetatorii au mai descoperit că iarba grasă conține de la 10 la de 20 de ori mai mult din antioxidantul inhibitor de cancer, melatonina, decât oricare alt fruct sau legumă testată!

Citește și: O baie la picioare detoxifică întregul organism – iată cele mai bune rețete.