„Ești ceea ce mănânci” – TOP alimente care ajută la arderea grăsimilor!

ești ceea ce mănânci

„Ești ceea ce mănânci” spune un vechi dicton, care își găsește din plin aplicabilitatea în societatea modernă. Mai mult decât atât, ar trebui să ne amintim de el ori de câte ori suntem puși în fața unor alegeri alimentare, deoarece felul în care ne simțim și în care arătăm se află în legatură directă cu ceea ce punem în farfurie.

Mâncăm pentru plăcerea gustului sau mâncăm pentru a ne hrăni corpul și pentru a ne menține sănătoși?

Alimentele nu au doar rolul de a ne bucura papilele gustative, ci mai ales de a furniza organismului energia de care are nevoie. Iar o digestie bună vine la pachet cu extrem de multe beneficii, inclusiv în ceea ce privește scăderea în greutate. Despre toate acestea povestim în articolul de azi.

Care sunt alimentele sănătoase?

Alimentele sănătoase sunt acelea care se digeră ușor, într-un timp scurt, și care ne asigură atât aportul optim de vitamine și minerale, cât și o detoxifiere pe cale naturală. 

Prin eliminarea toxinelor din organism, digestia este accelerată, iar procesul de slăbire începe să dea roade. Cu ce incepem? Foarte simplu: cu acele super-alimente care și-au dovedit efectele benefice în îmbunătățirea digestiei și care au un conținut ridicat de fibre:

Un măr pe zi

un măr pe zi ține doctorul departe

Nu degeaba zicala americanilor „Un măr pe zi ține doctorul departe” a devenit atât de populară. Banalele mere conțin foarte multe fibre si este important sa le consumam cu tot cu coaja, dupa ce desigur le-am spalat foarte bine, deoarece in aceasta se ascund intre 2 si 5 grame de fibre. In plus, merele contin si pectina care ajuta la eliminarea toxinelor prin excretie.

Bananele

banană

Majoritatea curelor de slăbire exclud bananele din lista de alimente permise, însa asa cum am povestit de nenumarate ori, conteaza mai mult cantitatea in care este consumat un produs, decat tipul acestuia. Sa inlocuim mesele principale cu cateva banane, crezand ca sunt fructe și nu îngrasa, este cat se poate de gresit, însa sa mâncăm o banană de dimensiune medie ca gustare (mai ales inainte de a face miscare), este cu totul altceva!

Bananele au marele beneficiu de a neutraliza aciditatea provocata de sucurile gastrice si de a reduce iritabilitatea. Aceeasi pectina despre care aminteam ca se regaseste in mere, este continuta si in banana, fibra solubila fiind de ajutor atat in caz de constipatie, cat si in diaree.

Lămâile

lămâile

Tot la capitolul alimentele care echilibrează nivelul de aciditate din stomac se inscriu si lămâile. In afara faptului ca furnizeaza organismului o cantitate importanta de vitamina C, care contribuie la imunitate, lamaile potenteaza alcalinitatea corpului, astfel incat procesul de eliminare a toxinelor din organism este mult mai eficient.

Apa cu lamaie nu este asadar un moft, ci un real beneficiu pentru organism. Cu doua conditii însă: sa fie calduță și să fie consumată de preferință dimineața, pe stomacul gol.

Usturoiul

usturoiul

Are o reputatie castigata pe drept si nu exageram deloc daca il consideram un super-aliment bun la toate. Alicina, substanta continuta de usturoi, prezinta excelente proprietati antibiotice, contribuie la eliminarea toxinelor din ficat, si are un puternic efect antiinflamator, ajutand organismul sa lupte contra alergiilor.

Chiar și o garnitură alcatuită din broccoli la abur – o optiune pe care poate nu o avem in vedere atunci cand ne gandim ce am manca bun, are parca alt gust daca ii adaugam putin usturoi, nu-i asa?

Iaurtul

Iaurtul se numara printre alimentele care contine un numar impresionant de bacterii bune care ne ajuta sa digeram alimentele. Insa nu toate iaurturile au aceleasi proprietati. Cele recomandate de catre specialistii in nutritie contin culturi vii si active, aceasta mentiune trebuind sa se regaseasca si pe eticheta produselor.

Daca unui iaurt natur de 125 sau de 150 de grame ii adaugam si 2 linguri de seminte de ovaz sau de in, am obtinut un mic-dejun satios, gustos si excelent pentru digestie și pentru siluetă.

Ghimbirul

ghimbirul

Ghimbirul este dificil de consumat ca atare, insa integrat in alimentatie sub forma de condiment, se dovedeste a fi unul dintre cele mai bune remedii pentru durerile de stomac, problemele digestive sau flatulenta.

Gratie proprietatilor sale antiinflamatorii, ghimbirul relaxeaza muschii stomacului si permite sistemului digestiv sa proceseze mai usor hrana, de unde si recomandarea sa in dietele de slabire – accelerand metabolismul este stimulata arderea grasimilor si eliminarea rapida a toxinelor din corp.

Prunele uscate

prunele uscate

Am putea spune ca reprezinta compromisul perfect intre un aliment benefic si o gustare dulce sanatoasa. Prunele uscate contin atat minerale cat si vitamine care ajuta in problemele legate de constipatie, au putine calorii – in jur de 80-90 kcal, si sunt perfecte pentru un snack – asta insemnand 4-5 prune uscate, ori de cate ori simtim nevoia de ceva dulce.

Citește și: O baie la picioare detoxifică întregul organism – iată cele mai bune rețete!